Communicatiemiddelen om doelgroep te bereiken

Voorgesteld door Aurora Provoost

4000 euro

Zorgcirkels Jongdementie is opgericht voor de ondersteuning van mensen met jongdementie, maar ook voor hun mantelzorgers, familie en vrienden. De organisatie beidt individuele, emotionele en praktische begeleiding, vanaf de diagnose, tijdens het verblijf thuis en later in een woonzorgcentrum, tot na het levenseinde. Een groot verschil in de levens van alle betrokkenen.

Om deze mensen beter te bereiken, willen ze meer investeren in communicatiematerialen. Bijvoorbeeld door brochures te verspreiden onder alle artsen en neurologen zodat zij hun kunnen doorverwijzen, maar ook door de website verder te ontwikkelen met meer informatie, de agenda via verschillende kanalen zichtbaarder te maken en een fysieke, gespecialiseerde bibliotheek te ontwikkelen voor mensen met jong dementie en hun mantelzorgers.

Met de steun van het Danone Sociaal Fonds investeerden ze in een bibliotheek. Ze kochten boeken rond de problematiek zodat mensen met jong dementie, mantelzorgers, familieleden en vrijwilligers er meer over kunnen lezen. Nu kan de organisatie niet alleen naar de informatie verwijzen, maar deze ook voor hen beschikbaar stellen.